What’s on my phone?

What's on my phone

Ik heb deze tag al een paar keer zien voorbijkomen op andere blogs en het leek me wel leuk om hem ook eens te doen. Ben je benieuwd welke apps ik gebruik? Lees dan snel verder.

What's on my phone

Sinds een paar maanden ben ik de trotse eigenaar van een Sony Xperia Z. Het is mijn eerste Android telefoon en ik ben helemaal om. Mijn hoesje komt van de webshop hoesjes.nl.

Er staan gênant veel apps op mijn smartphone, maar ik ben er dan ook constant mee in de weer. In totaal heb ik 5 tabbladen gevuld met apps.

What's on my phone

Inspiratie

Blog

Dit is mijn homepagina met mijn meest gebruikte apps. In de map inspiratie zit We heart it en Pinterest die ik beide gebruik voor mijn blog. Dan de map blog met Newsblur, Bloglovin en WordPress. Newsblur is een rss-lezer. Daarnaast staan Instagram en Twitter. Die vragen geen uitleg volgens mij.

Op de tweede rij staan de apps Lift en Carbodroid. Carbodroid is een hele leuke: hij zorgt ervoor dat ik genoeg water drink per dag. Dat durf ik al eens vergeten. Lift is een motivatie app om jezelf nieuwe gewoontes aan te leren.

Ik gebruik niet de standaard agenda app, maar wel Cal. Deze is een pareltje op het gebied van lay-out. Ik ben echt een sucker voor mooi vormgegeven apps. Daarnaast staat zijn broertje Any.do. Cal en Any.do synchroniseren automatisch met elkaar. Wunderlist is ook een lijstjesapp die ik vaak gebruik.

 

Notities

Canimals Diary

In de map Notities zitten de apps Inkpad en Canimal Diary. Inkpad gebruik ik om random ideeën op te slaan. Hetzelfde verhaal bij Canimals Diary en deze is ook gewoon heel erg schattig! Ideaal voor een lijstjesmadam zoals ik.

D-Day Reminder is een echte lifesaver! Deze onthoudt niet alleen verjaardagen met de exacte leeftijd van het feestbeest, maar ook huwelijksverjaardagen, enzovoort. Je kan er zelfs boodschappenlijstjes mee maken.

Mail

Met de map mail beheer ik mijn Hotmail- en Gmailaccount.

TV

In de map tv zit Yelo TV en de tvgids van Humo. Met Yelo kan ik overal in huis opnames bekijken.

Daarnaast staat een link naar mijn instellingen. Deze wordt ook intensief gebruikt.

What's on my phone

Dan een veeg naar rechts naar een van mijn favoriete tabbladen. De eerste app is Sleep as android. Deze vind ik heel erg leuk! Je moet gewoon je smartphone naast je leggen in bed en dan analyseert hij je slaapcyclus en neemt hij eventuele geluiden op. Hij zegt ook hoelang je in een diepe slaap verzonken was en vanaf wanneer het een lichte slaap werd. Superhandig! Dit is een betalende app, maar je kan hem twee weken gratis proberen.

Sleepy helpt je om te bepalen wanneer je moet wakker worden of wanneer je moet gaan slapen. Stel het is 23u en je wil weten wanneer je het best je wekker zet, dan kan Sleepy je daarbij helpen. Sleepy berekent wanneer je je 5de, 6de en 7de slaapcyclus beëindigt, zodat je op het perfect moment kan gewekt worden.

De wekker wekt me trouw elke morgen. Ik gebruik hem ook vaak als klok door de handige secondeteller.

Gedurende de dag heb ik er niet echt tijd voor, maar voor het slapen gaan bekijk ik vaak nog een paar filmpjes op Youtube. Om dan vervolgens keihard in slaap te knallen met een asmr video.

Positive thinking is een handige app voor die dagen waarop je je een beetje meh voelt. Hij staat bol van de motivational quotes die je kan liken en opslaan. De quote bovenaan is een widget van de Positive thinking app.

Helemaal onderaan zie je Mijn kalender en My Pill staan. Deze twee horen een beetje samen. Mijn kalender houdt je menstruatiecyclus bij en geeft je een kleine waarschuwing wanneer je maanstonden moeten beginnen. My Pill geeft elke avond een melding wanneer ik mijn pil moet nemen. Heel handig voor vergeetstaarten zoals ikzelf.

Sport

Helemaal in het hoekje heb je de map sport. Niet bepaald mijn favoriete bezigheid, maar bon. Deze staat heel strategisch hier zodat het een van de eerste mappen is die ik zie bij het ontwaken. De vier apps waarmee ik al eens sport zijn: Virtuagym, Bodbot, Daily Yoga en Blogilates. Blogilates is stiekem mijn favoriet.

What's on my phone

Het tabblad ernaast herbergt allemaal foto apps. De snelkoppeling album zorgt ervoor dat ik al mijn foto’s vlot, in één beweging kan bekijken. Screenshot ultimate gebruik ik als ik een screenshot wil nemen. Met camera neem ik foto’s – ha. Lomo camera is ideaal om je foto’s een lomo look te geven. Je kan er foto’s mee nemen of bestaande foto’s mee bewerken.

Op de rij daaronder vind je allemaal apps om je foto’s te bewerken. Ik wissel af tussen de vier, dus ik heb niet echt een grote favoriet. Photowonder heeft de Beautifyoptie die je de mogelijkheid geeft om je huid egaler te laten lijken, je donkere kringen te laten verdwijnen als sneeuw voor de zon en zo veel meer. Je kan ook collages maken met Photowonder. Er zijn oneindig veel mogelijkheden.

Mogelijkheden zijn er zeker ook met PicsArt. Beetje hetzelfde verhaal als bij Photowonder, maar met PicsArt kan je ook tekenen. Er kan getekend worden op een bestaande foto, op een leeg blad of op een achtergrond uit de database. Keuze genoeg.

Aviary is een van mijn nieuwste aanwinsten. Deze is relatief eenvoudig, maar je kan er heel leuke dingen mee creëren.

Met InsText kan je meer dan gewoon tekst plaatsen op een foto. Je kan je foto bewerken met een speciale filter, je kan er een leuk frame rond plaatsen of een toffe sticker op je foto plakken.

Moldiv is de voorlaatste app en geeft je de mogelijkheid om superleuke collages te maken. My 365 sluit het rijtje af. Elke dag moet je een foto uploaden en aan het einde van het jaar heb je een fantastisch fotodagboek.

What's on my phone

Next! We zitten al aan het voorlaatste tabblad. We beginnen dit tabblad met Dropbox en Evernote. Beide heel erg handig om documenten te bewaren.

Evernote food

Evernote Food staat er vrolijk naast. Hier kan je fantastische recepten op ontdekken en bewaren in je persoonlijke kookboek.

Muziek

De map muziek bevat de apps Spotify, FocusAtWill en FM-radio. FocusAtWill helpt je om gefocused te blijven tijdens het werken door concentratiemuziek af te spelen. Deze werkt jammer genoeg alleen via wifi.

Recycle is een app waar ik heel erg blij van word. Je kan er de openingsuren van het containerpark op checken en hij geeft een melding wanneer er een vuilnisophaling is. Er zit ook een handige sorteerhulp bij. Rekenmachine is gewoon de standaard rekenmachine. Met Genius Scan kan je bonnetjes inscannen. Deze is handig om mijn uitgaven bij te houden.

Ikea

Daaronder staat de Ikea app. By far een van mijn favoriete apps! Je kan er onder andere lijstjes mee maken en de voorraad mee controleren.

Online shopping

Daarnaast zitten de Ebay app en de Kapaza app in de map online shopping. Kapaza is de Belgische variant van marktplaats.nl.

Aptrax

Aptrax houdt bij hoeveel tijd je spendeert op bepaalde apps. Ik heb deze nog niet zo heel lang, maar vind het super interessant om te zien!

Op de laatste rij staan allemaal apps die handig zijn voor onderweg. RailTime en De Lijn zijn handig bij het gebruiken van het openbaar vervoer. Google Maps is een zegen voor mensen zoals ik die al eens durven verloren lopen.

2014_04_08_17.14.39

Het weer geeft je een voorspelling voor de volledige week en een update van de weersverandering per uur. Deze app vind ik heel erg mooi en daarnaast komt hij heel erg van pas. Score!

2014_04_08_17.15.25

Dan een tabblad vol plezier en vreugde, haha. Deze staat bijna helemaal vol met games!

2014-04-08 19.19.53

Eerst en vooral heb je de map Diner Dash met alle Diner Dash games, ook de Spongebob variant.

2014-04-08 19.20.40

Daarnaast staat de map Delicious Emily met alle games uit de Emily serie. Deze zijn serieus zo verslavend!

Life quest

Dan de twee Life Quest games. De gratis versie speel je wel vlug uit. Jammer!

Virtual families

Als laatste in het rijtje heb je de map Virtual Families waarvan ik ook alle vier de games heb.

Daaronder staan nog Sallys Salon en Wedding Dash. Very girly allemaal jawel. Als je deze games nog niet kent, zeker even checken.

Links onderaan zie je nog KBC Rijbewijs en de Crashtest. Ik moet nog altijd mijn theoretisch rijbewijs halen, dus dan komen deze wel van pas.

Woordjes leren

Helemaal in het hoekje staat de map woordjes leren verstopt. Deze gebruik ik niet zo heel erg veel, omdat ik het handiger vind op de laptop. Wrts gebruik ik het vaakst als ik onderweg ben.

Zo, dit waren al mijn apps. Een hele brok, haha. Hopelijk vonden jullie het leuk om te zien!

Wat zijn jullie favoriete apps? Laat het weten in de reacties.

Birgit x

Geef een reactie

