DIY Moederdagkaart

Moederdag

Hey, allemaal. Het is vrijdag, eindelijk weekend en dus een zee van tijd voor een leuke DIY. Zoals jullie ondertussen wel weten is het zondag moederdag. Gisteren gaf ik jullie enkele tips voor het perfecte moederdagcadeau en vandaag toon ik hoe je zelf een moederdagkaart kan maken.

Moederdag

De basis voor mijn kaart is een blad gekleurd papier. Ietsje dikker dan gewoon printpapier. Handig aangezien het geheel toch stevig moet zijn.

Moederdag

Het leek me wel leuk om het te combineren met dit vrolijke bloemetjespapier.

Moederdag

Moederdag

Je gekleurd blad vouw je dubbel.

Dan ga je naar Picmonkey.

Moederdag

Je kiest voor Design en dan klik je op Square.

Moederdag

We beginnen op een leeg blad. Ga naar het vlindertje.

Moederdag

In dit menu kies je Victorian Labels. Klinkt heel dramatisch, maar het komt wel goed. Klik op het tweede model.

Moederdag

Dan krijg je dit. Persoonlijk vind ik dit niet echt mooi.

Moederdag

Kleur 1 maak ik transparant.

Moederdag

Bij kleur 2 kies ik voor een mooi pastelgeel. Zo: ziet er al veel beter uit!

Moederdag

Vervolgens ga je naar het menu Tt. Tekst dus. Ik heb gekozen voor het lettertype Shadows Into Light. Een van mijn favorieten! De kleur van de tekst heb ik ook aangepast.

Moederdag

Voilà, dit is het resultaat! Dit heb ik geprint in formaat 9×15.

Moederdag

Moederdag

Het leek me wel leuk om ze beide in deze vorm te knippen. Dat kleef je gewoon aan elkaar en op je gekleurd blad.

Moederdag

Tadaa: dit is het eindresultaat. Ik was op dreef en besloot het gekleurd papier ook in die vorm te knippen. Ohja en de kaart kan perfect rechtstaan, gewoon wat schuin.

Dit kan je ook maken zonder bloemetjespapier, maar gewoon met twee verschillende kleuren papier, glitterpapier, ga zo maar door. Gebruik je creativiteit!

Hopelijk vonden jullie deze DIY interessant! Laat even weten of je hem ook geprobeerd hebt.

Birgit x

 

Geef een reactie

