Mijn 5 favoriete apps op dit moment

Ik ben dol op mijn smartphone. Hij -of zij, geen idee- wijkt dan ook geen moment van mijn zij. Ik sleur het ding zelfs mee naar het toilet en ook ’s nachts ligt hij steevast naast me. De google play store is ondertussen zowat mijn tweede thuis geworden. Het leek me dan ook niet meer dan gepast om vandaag mijn vijf favorieten met jullie te delen.

1 Waterbalance

Moldiv_1403015089372

Deze houdt bij hoeveel ik drink. Naar mijn gevoel de meest complete app en trust me: ik heb er al genoeg getest om te weten waarover ik het heb. Je kan niet alleen water toevoegen, maar ook water, melk, sap, enz. Je moet wel oppassen van sommige dranken gaat je percentage naar beneden. Sinds ik deze gedownload heb, drink ik dan ook beduidend meer. Koffie probeer ik te beperken, omdat ik echt mijn doel wil halen aan het einde van de dag.

2 Pill Reminder

Moldiv_1403206044520

Ik ben nogal een vergeetachtig type en durf al eens dingen vergeten. Dus ook op het gebied van pillen. Gelukkig is er deze Pill Reminder app. Je kan het uur instellen waarop je een herinnering wil krijgen. Werkt prima voor mij en het ziet er ook nog eens leuk uit.

3 Lift

Moldiv_1403015844466

Ik probeer om wat gezonder te gaan leven en daar helpt deze app me zeker bij. Lift leert je nieuwe gewoontes aan. Er zijn verschillende categorieën met motiverende doelen waaruit je kan kiezen. Simple as that. Werkt heel motiverend voor mij.

4 SleepTime

Moldiv_1403015150706

Aahh, ik ben dol op dit soort apps. Ik heb er al veel geprobeerd en wissel ook regelmatig af. Momenteel gebruik ik dus SleepTime. Er zit een wekker in, maar die is niet ideaal voor mij. Het geluid is te zacht en de mogelijkheid tot snoozen te gemakkelijk. Ik ben wel dol op hun slaapanalyse. Hierboven zie je een voorbeeld, super interessant! Let wel op het is een heuse batterijvreter, dus hou daar rekening mee.

5 AlarmMon

Moldiv_1403016203754

Opstaan wordt een heus feest met deze wekker. Een ochtendmens zal ik wel niet worden, maar het helpt me zeker om minder te snoozen. Je kan kiezen uit verschillende personages en je kan ook meerdere wekkers instellen. Handig voor de weekends. Te leuk en te schattig.

Hopelijk kende je deze apps nog niet. Ik heb alleszins mijn best gedaan om een paar onbekende pareltjes te vinden. Daarbovenop zijn ze allemaal gratis.

Heb jij nog aanraders voor mij?

Liefs

Birgit x

 

Geef een reactie

