The Fairytale Tag

TheFairyTaleTag

Ik ben een echte dagdromer. Op mijn rapporten vroeger stond er vaak dat ik teveel aan het dromen was in de klas. Sprookjes waren helemaal mijn ding. Nu nog kan ik ervan genieten om sprookjes voor te lezen en even te ontsnappen in een droomwereld. De perfecte persoon dus om de Fairytale Tag in te vullen. Komt ie..

Rapunzel: Houd je ervan om buiten te zijn?

Ja en nee. Ik ben eigenlijk een echte huismus en nestel me het liefst onder een dekentje met een warme cappuccino, een lekker dessertje en een leuke serie op. Oh en met mijn kacheltje met sfeervlammen aan. Daarnaast hou ik wel van de natuur. Ik krijg er een enorme boost van en zou eigenlijk veel vaker naar buiten moeten gaan. Ik probeer af en toe een blokje om te wandelen, omdat ik merk hoeveel inspiratie het me geeft.

De Zeven Raven: Heb je zusjes of broertjes? Zo ja, hoe is je relatie met hen?

Nee, enig kind over here. Al beschouw ik mijn 9jarig neefje wel als mijn kleine broertje.

Doornroosje: Hoeveel uur slaap jij per nacht?

Hangt ervan af. Mijn ideale scenario is 9 uur slaap per nacht, maar dat haal ik natuurlijk amper. Vaak slaap ik gemiddeld 8 uur per nacht. Met 6 à 7 uur slaap kan ik niet goed functioneren.

Sjaak en de Bonenstaak: Welke planten staan in jouw huis?

We hebben best veel planten in ons huis, dus die ga ik niet allemaal beginnen opnoemen. Ikzelf heb twee vleesetende plantjes, een vetplant en 2 bloembakken met viooltjes op mijn vensterbank. Ik ben geen held in het onderhouden van planten, maar voorlopig leven ze nog allemaal. Yay!

Sneeuwwitje: Beschouw je jezelf als mooi?

Hm dit vind ik een moeilijke. In de loop van de jaren heb ik aanvaard hoe ik eruit zie. Vroeger was ik vreselijk onzeker over mijn uiterlijk. Ik had verschrikkelijke acné , scheve tanden, verschillende littekens en een vergrote adamsappel. Die vergrote adamsappel bleek veroorzaakt te zijn door een schildklieraandoening. Mijn huid is gelukkig fel opgeknapt en nu ben ik best tevreden. Mijn littekens heb ik ondertussen ook aanvaard, die horen bij mij en vertellen mijn verhaal.

Roodkapje: Vertrouw je onbekenden snel?

Nee, niet echt. Ik neem graag mijn tijd om anderen te leren kennen en om mezelf open te stellen. Sommige mensen hebben jammer genoeg het geduld niet en haken vroegtijdig af.

De Wolf en de 7 geitjes: Ben je makkelijk voor de gek te houden?

Haha, ja. Het is ondertussen al fel verbeterd, maar als kind geloofde ik werkelijk alles. Als je het geloofwaardig genoeg brengt, trap ik er hoogstwaarschijnlijk wel in.

large

Belle en het Beest: Wat maakt een persoon mooi in jouw ogen?

Een positieve houding, iemand die luistert en voor je klaarstaat en een zekere passie en gedrevenheid voor wat ze doen. Oprechtheid vind ik ook een mooie kwaliteit.

De Kikkerkoning: Wat vind je walgelijk?

Onrecht en discriminatie. Spinnen, gewoon ongedierte in het algemeen. Reclame voor eeltvoeten en bloed of operaties op tv. Dat is het zowat.

De Gelaarsde Kat: Heb je huisdieren?

Nee, momenteel niet. Alle kleine huisdieren zijn hier al de revue gepasseerd. Kanaries, vissen, hamsters, you name it, we had it. Ik zou heel erg graag een kat in huis halen, maar daar zijn mijn ouders niet zo voor.

Blauwbaard: Noem een zwakte in je karakter.

Ik heb weinig doorzettingsvermogen en haak snel af als het me niet genoeg kan boeien. Daarnaast ben ik een ongelooflijke perfectionist. Echt op het irritante af. Oh en ik ben ontzettend nieuwsgierig. Ik loop echt ambetant rond als ik iets niet mag weten.

Pinokkio: Wat is je grootste wens?

Nog zo’n moeilijke! Ik heb natuurlijk een boel wensen. Er zijn een paar landen die ik absoluut wil bezoeken waaronder Amerika. Ik hoop dat mijn blog verder groeit, dat ik ooit mijn eigen kat heb om mijn Instagram mee te vullen, ha. Het liefst van allemaal wens ik mezelf en de mensen rondom mij een goeie gezondheid en ik hoop dat er dit jaar een einde komt aan mijn gezondheidsperikelen.

Peter Pan: Wat is je (mentale) leeftijd?

Momenteel ben ik er 21. Het hangt ervan af. Ik kan heel volwassen zijn en tegelijk ongelooflijk kinderachtig.

large (1)

De Sterrendaalders: Wat is je meest waardevolle bezit?

Pfoe. Op het financiële gebied mijn laptop. Ik heb er zo lang voor gespaard en ben er nog altijd zo blij mee. En natuurlijk mijn familie en vrienden. Die zijn onbetaalbaar.

Golden Mary & Pitch Mary: Ben je meer een lui persoon of werk je juist hard?

Ik ben best lui. Het liefst chill ik gezellig in mijn zetel, maar dat is menselijk right? Ik probeer mijn productiviteit te verhogen met to do lijstjes wat voorlopig best goed werkt.

De Stukgedanste Schoentjes: Vind je het leuk om naar feestjes te gaan?

Hm, eigenlijk niet echt. Ik ben sowieso niet echt een uitgaander. Ik hou gewoon niet zo van de sfeer die er hangt. Begrijp me niet verkeerd: ik breng graag tijd door met vrienden. Het hangt gewoon een beetje af van wie er is en hoe de sfeer is. Festivals vind ik sowieso heel erg leuk.

Het Knappe Snijdertje: Vind je jezelf dapper/moedig?

Ik dacht altijd van niet tot er een paar weken geleden gebonk was beneden in het midden van de nacht. Iemand probeerde binnen te geraken in ons huis en toen ben ik er op afgegaan en dat vond ik best moedig van mezelf. Je weet nu eenmaal niet hoe je op bepaalde situaties gaat reageren. Langs de andere kant zie ik mezelf niet onmiddellijk uit vliegtuigen springen of zo. En als er een spin of ander vuil beestje in huis zit, zet ik daar heel heldhaftig een potje over. Bij voorkeur met een papiertje: “SPIN!”.

De Prinses op de Erwt: Ben je gevoelig?

Ik ben best gevoelig ja. Ik huil relatief snel en leef soms iets te veel mee met andere mensen wat enorm vermoeiend is.

large4_zps3b886424

Zo, dit waren alle vragen. Nu weet je weer wat meer over mij.

Ik beschouwde mezelf altijd als sprookjesexpert, maar er zaten er toch een paar tussen die ik nog niet kende. Als je deze tag leuk vindt, neem hem dan vooral over.

Liefs

Birgit x

Geef een reactie

