100 things summer challenge & summer goal list

100 things summer

Vorig jaar zag je ze al overal voorbij komen: de 100 things summer challenge. Tot een tweetal jaar geleden zag ik mezelf deze challenge niet tot een goed einde brengen. Ik was een echte hoarder. Al van kindsbeen af verzamelde ik alles, want ‘het kon altijd wel eens van pas komen’. Mijn lades en kasten waren gevuld met allerlei spullen en een grondige poetsbeurt duurde vaak twee dagen. Ondertussen is er al heel wat veranderd, maar het kan nog altijd beter. Daarnaast wil ik mezelf ook een aantal andere doelen stellen deze zomer.

Je kan het invullen hoe je wil. Mijn doel is om 100 spullen weg te doen en elke keer als ik iets nieuw koop of krijg is het +1. Ik woon natuurlijk nog thuis, maar dat maakt de uitdaging des te groter. Misschien kan ik mijn ouders wel motiveren om mee te doen, want mijn hoarder genen heb ik natuurlijk van geen vreemden.

Ik wil natuurlijk niet alleen minimaliseren, maar deze doelen hoop ik ook tot een goed einde te brengen.

  • Eerst en vooral wil ik mijn theoretisch rijbewijs halen. Echt! Dit najaar zou ik graag cruisen op de Belgische wegen met mijn L.
  • Een tweede doel is gezonder ontbijten. Vaak ontbijt ik met cornflakes of ontbijtkoeken. Lekker, maar gezond is anders.
  • Mijn plantjes in leven houden. Ik ben jammer genoeg niet gezegend met groene vingers en planten gaan keer op keer dood. Als het deze zomer niet lukt, dan koop ik mezelf wel een cactus.
  • Ik zou graag leren breien of haken. Een van de twee.
  • Regelmatiger bloggen. Om de dag een artikel online lijkt me een realistisch doel.
  • Meer DIY’s posten. Ik zou graag deze zomer elke week een DIY online krijgen.
  • Naar de rommelmarkt of kringloopwinkel gaan. De beste vondsten doe je nog altijd daar.
  • De panda’s zien in Pairi Daiza. Niet echt een doel, maar gewoon leuk én noodzakelijk.
  • Sporten ’s morgens. Vaak sport ik ’s avonds, als het er al van komt. Dat moet vanaf nu lekker vroeg.

Zo een hele boterham, maar ik heb er zin in! Ik hoop jullie te kunnen inspireren om ook te minimaliseren of wie weet zelfs mee te doen aan de challenge. Alle motivatie is welkom.

Liefs

Birgit x

 

 

Geef een reactie

