Mijn Schoenenstash

Schoenen Stash

Vandaag toon ik jullie mijn schoenenstash. Iets dat ik ongelooflijk leuk vind om te zien bij andere bloggers. In mijn collectie een gezonde mix van ballerina’s, hakken en laarsjes met een lichte voorkeur voor sneakers. Kijk je mee naar mijn stash?

Enkellaarsjes

2014-11-21

We beginnen bij de enkellaarsjes. Het eerste paar heb ik al onwijs lang en ze blijven mooi. Deze haalde ik bij Vanluechene in Roeselare.

Het tweede paar komt van De Schoenenreus. Vanbinnen zijn ze gevoerd met wol en dus heerlijk warm. Lucky me kon ze kopen aan de helft van de prijs, waardoor ik er een kleine € 15 voor gaf.

De volgende twee paren zag je al voorbij komen in deze shoplog. Beide komen van de New Look.

Volgend paar kocht ik speciaal voor een citytrip naar Keulen. Ondanks de best hoge prijs bleken ze niet waterdicht en had ik de volledige trip ijskoude voeten. Jammer, maar op droge dagen zijn ze wel fijn.

Laarzen

Laarzen

Ook mijn collectie lange laarzen is al bij al beperkt gebleven. Het linkse paar is nog van mijn moeder geweest. Stoere cowboyboots als het ware, die verrassend lekker lopen. Geen idee van waar ze komen of hoeveel ze gekost hebben en mijn moeder kan het zich jammer genoeg niet meer herinneren.

Het tweede paar komt van De Schoenenreus. Indertijd heb ik er slechts € 20 voor betaald en ik doe er al jaren mee. Je ziet het niet echt op de foto, maar ze beginnen kapot te gaan. Voorlopig krijg ik het nog niet over mijn hart om ze weg te doen, maar dat zal er binnenkort toch eens van moeten komen.

Dit derde paar komt ook van De Schoenenreus en draag ik eigenlijk nooit meer. Het is gewoon mijn stijl niet meer. Gelukkig waren ze ook niet heel duur. Toch vind ik het zonde om ze weg te doen.

Flip Flops

2014-11-15

In de zomer overleef ik zowaar op deze dingen. Genoeg zomerschoenen, maar flipflops dragen toch mijn voorkeur weg.

Het eerste paar kon ik op de kop tikken in het Kruidvat. Slechts € 1 voor een paar slippers! Dat moet je mij geen twee keer zeggen. Jammer genoeg is het leuke luipaardprintje helemaal vervaagd.

Daarnaast zie je mijn witte Allstars slippers. Ze zijn een tikje te groot, maar lopen desalniettemin heerlijk. Alleen maken ze een raar piepgeluid als ik ermee wandel. Deze draag ik dus niet zo heel veel of enkel binnen.

Ook de roze flipflops komen van het Kruidvat. Deze zijn gelukkig wel mooi gebleven.

Het vierde paar kocht ik ooit in de Bent en deze waren best prijzig. Dat herinner ik me nog, omdat mijn moeder niet blij was toen ik ermee naar huis kwam. Ondertussen heb ik ze toch al zeker zeven jaar en blijf ik ze leuk vinden. Ze zien er een beetje schmoezelig uit, maar dit blijft toch een van mijn favoriete paren!

Het voorlaatste paar kocht ik ooit in een sportwinkel. Deze zijn van het merk O’Neill. Van al mijn slippers heb ik deze het langst. Dat zie je er ook aan, maar ik blijf ze met plezier dragen.

Dit laatste paar ziet er opvallend nieuw uit. Klopt niet helemaal, maar ik heb ze inderdaad nog nooit gedragen. Ik heb ze twee jaar geleden cadeau gekregen en ze zijn eigenlijk een maat te klein. Omruilen was niet mogelijk en dus houd ik ze maar bij.

Ballerina’s

B

Ook het aantal ballerina’s blijft netjes binnen de perken. Het blijft nu eenmaal moeilijk om geschikte, betaalbare exemplaren te vinden met een maat 35/36.

De witte, groene en zwarte paren komen allemaal van Vanluechene. Daar hebben ze zelfs maatje 32, dus 35 is daar zeker makkelijk te vinden. Het is ietsje duurder, maar de schoenen zijn wel van goede kwaliteit.

Het witte paar kocht ik een paar jaar geleden. Alleen kregen mijn voeten een jaar geleden toch nog een kleine groeispurt en nu knellen ze. Balen balen!

Daarnaast zie je mijn groene schoenen. Ik was er toch niet helemaal gerust in toen ik ze kocht, maar ik kan ze met heel veel dingen dragen. Heerlijke knalschoenen die altijd wel de aandacht trekken. Ook mijn babysitkindjes vinden ze fascinerend.

Een paar jaar geleden zat ik in een hevige dierenprintfase. Ik verzamelde allerlei koeienspullen en ook mijn garderobe moest er aan geloven. Deze zebraprint ballerina’s zijn een van de nablijfselen van die periode. Ik draag ze nog af en toe met een basic outfit. Anders wordt het al gauw TE.

Iedereen zou zwarte ballerina’s moeten hebben. Ze passen bij alles en ik draag ze dan ook vaak. In combinatie met blarenpleisters, want ze halen jammer genoeg mijn hielen open. Ik heb al alles geprobeerd van sokken en extra zooltjes tot gewone pleisters. Gelukkig heeft de Aldi goedkope blarenpleisters en deze doen hun werk prima.

Pumps

Pumps

Iedere vrouw moet een degelijk paar pumps in haar collectie hebben. Ik heb een basic zwart en wit paar. Geen idee van waar ze komen, want ik heb ze al best lang.

Het zwarte paar vind ik ideaal voor deftige aangelegenheden of een mondeling examen. De witte heb ik duidelijk al vaker gedragen. Zie je er ook aan, haha. Deze kocht ik ooit in een klein winkeltje in Hasselt.

Sandalen

2014-11-18

Dit paar is volgens mij toch de grootste trots uit mijn stash. Niet zo comfortabel, maar oh zo mooi. Echte eyecatchers ook. Als ik me niet vergis kwamen deze van de Bent.

Het tweede paar is van Laurent & David en daar kreeg ik een leuke sleutelhanger bij. Zo’n dingen onthoud ik dan wel. Geen idee waar ik ze gekocht heb. Ook deze heb ik al best lang. Ze lopen trouwens heerlijk. Niet iedereen houdt van wedges, maar ik ben er dol op.

Daaronder zie je mijn eerste paar zwarte sandalen. Plat, comfortabel, maar duur. Deze komen uit een winkeltje in Roeselare. Normaal heb ik maat 35 in de zomer, maar dit is een kleine 36.

Het volgende paar komt ook uit Roeselare. Deze heb ik gehaald bij Vanluechene. Ze zijn niet helemaal plat, maar hebben een ieniemiene hakje, waarmee ik net iets te veel vastzit tussen roosters en kasseien.

Het laatste paar komt van de Schoenenreus en zijn mijn alltime favorieten! Ze lopen fan-tas-tisch en blijven mooi, ondanks het feit dat ik er al een paar jaar vrolijk op rond huppel.

Sneakers

Hiervan heb ik er onwijs veel! Om het toch wat overzichtelijk te houden heb ik ze onderverdeeld in categorieën.

Allstars

Allstars

Het eerste paar was een limited edition van Converse als ik me goed herinner. Dit was ongetwijfeld mijn meest gedragen paar tijdens het middelbaar en tevens mijn vaste festivalschoenen. Ik heb onwijs goeie herinneringen aan deze schoenen! Soms draag ik ze nog voor een boswandeling of tijdens het klussen.

De volgende twee paren kocht ik onlangs. Een kreeg ik cadeau en het andere paar kocht ik zelf. Beide draag ik onwijs vaak en kan ik met bijna alles combineren.

Lage sneakers

Lage

Een roze paar schoenen kon natuurlijk niet ontbreken in mijn collectie. Deze kocht ik bij de Brantano en draag ik eigenlijk veel te weinig. Ze doen best pijn aan mijn hiel en daardoor zie ik er vaak tegenop om deze aan te trekken. Zonde!

Het laatste paar kocht ik ooit voor een tientje in de sale. Ze zijn er niet meer zo fris en fruitig uit en de zool begint loskomen. Ik draag ze nog altijd met veel plezier, maar het wordt toch tijd om deze los te laten vrees ik.

Hoge sneakers

2014-11-22

Mijn wedges kocht ik in de Bel&Bo. Ik had geen idee dat ze daar ook schoenen verkochten! We gingen eigenlijk shoppen voor de mama, maar ik was de enige die met iets naar huis ging. Typisch, haha.

Het volgende paar is van het merk Pepe Jeans en kocht ik in de Bent. Ik draag ze niet zo heel vaak, omdat ik ze met niet zo veel kan combineren. Desondanks blijf ik ze heel leuk vinden.

Dit derde paar komt van de Schoenenreus. Ik draag ze graag in de herfst en lente. Voor de winter zijn ze net iets te licht.

Het voorlaatste paar zwarte sneakers is ideaal voor de zomer of het tussenseizoen. Heerlijk luchtig dankzij de gaatjes. Deze komen van de Bent.

Dit bruine paar kocht ik ooit online. De naam van de webshop kan ik me niet meer herinneren, maar ze bestaat ook niet meer. Toen ze stopten baalde ik echt als een stekker! Ik was dol op hun spullen en ze verkochten het merk SoulCal. De schoenen zijn van dit merk.

Overige

A

Links zie je mijn sportschoenen. Geen fancy Nikes, maar gewone basic schoenen. Desondanks lopen ze heerlijk en draag ik ze ook vaak binnenshuis.

Het allerlaatste paar kocht ik in de Primark voor een kleine € 8. Het panterprintje vanbinnen vind ik een leuk detail.

Dit was mijn schoenenstash. Ik ben natuurlijk geen fashionblogger en mijn scheve rug wordt jammer genoeg niet blij van hakken. Desondanks ben ik heel blij met mijn collectie. Ik hoop er in de toekomst nog wat leuke enkellaarsjes aan toe te voegen en wie weet misschien zelfs een duurder paar sneakers.

Hopelijk vond je het leuk om te zien! Geniet van jullie zondag! ❤

Liefs

Birgit

5 thoughts on “Mijn Schoenenstash

Geef een reactie

