Blogmas #5: The Christmas Tag

large

 Bron

Ik kon Blogmas niet doorkomen zonder de Christmas Tag in te vullen. Benieuwd of ik een echte of neppe kerstboom in mijn living heb, naar mijn leukste kerstervaring en wat mijn favoriete cadeautje is? Lees dan snel verder!

Oogschaduw met kerst: zilver of goud?

Simpele, dit. Ik ga sowieso voor goud, omdat ik het me beter vind staan. Dat trek ik ook door in mijn sieraden en nagellak. In mijn interieur daarentegen vind je vooral zilver. Geen idee hoe dat komt..

tree

 Bron

Echte kerstboom of een neppe?

Ik ga toch voor een neppe. Onpopulaire mening waarschijnlijk, haha. Mijn oma had ooit een echte en toen bleek dat er een spinnennest in zat. Trauma voor het leven! Dus ik ga lekker voor een nep exemplaar.

Favoriete kerstliedje?

De laatste weken luister ik onafgebroken naar het kerstalbum van Michael Bublé. Dit is sowieso mijn favoriete kerstalbum, maar geen antwoord op de vraag.. Als ik dan toch een favoriet nummer moet kiezen ga ik voor Cold December Night van Michael Bublé. Stiekem vind ik All I Want For Christmas van Mariah Carey ook heel leuk.

Favoriete kerstfilm?

Sowieso Elf. Will Ferrell is en blijft geniaal.

Uit eten of zelf koken?

Kerstavond en kerstdag maken we er een erezaak van om zelf te koken. Vind ik persoonlijk veel gezelliger en geeft meer voldoening.

Kerstfeestje: organiseren of bezoeken?

Elk jaar bezoeken we anderen met Kerst, maar ik zou het zo graag zelf eens organiseren! Lijkt me heerlijk om de tafel te versieren en iedereen te voorzien van een leuk menu met bijhorend naamkaartje en dan bij voorkeur met leuk geplooide servetten. Ja, ik zou het helemaal zien zitten! Daarnaast kook ik ook graag, dus dat helpt.

Favoriete cadeautje om te krijgen?

Hm, dit vind ik een moeilijke vraag. Voor Kerst vraag ik meestal parfum of boeken. Dingen die ik wel wil, maar eigenlijk nooit voor mezelf koop.

Leukste kerstervaring tot nu?

De eerste kerstavond na de geboorte van mijn neefje vond ik heel bijzonder.

large

 Bron

Witte kerst: ja of nee?

Praktisch gezien: nee, maar het geeft natuurlijk sfeer. Nog zo’n onpopulaire mening! Kerstdag zelf moeten we vaak de taart ophalen en van hort naar her rennen, dus dan is sneeuw niet zo praktisch.

Kleuren in de kerstboom?

Vroeger had mijn kerstboom werkelijk alle kleuren van de regenboog. De laatste jaren ga ik echter steevast voor een eenvoudig kleurenschema. Bij voorkeur met veel warme kleuren.

Jurkjes of winterse truien?

Doe me dan toch maar die winterse truien. Daar wordt mijn innerlijke koukleum heel blij van. Ook al staat een jurkje zo leuk en feestelijk op Kerstdag.

Vroeg opstaan of lang uitslapen met kerst?

Een feestdag is niet compleet zonder dat je gezellig kan uitslapen. Uitslapen mag dus, maar niet te lang, want je moet je natuurlijk klaarmaken voor het etentje in de namiddag.

Cadeautjes geven of krijgen?

Sowieso cadeautjes geven. Ik kan er zo van genieten om cadeautjes uit te zoeken en dan hun reactie te zien bij het openmaken. Ik maak er een heuse missie van om voor iedereen het perfecte cadeau te vinden. Van het krijgen word ik best ongemakkelijk.

Wat doe jij dit jaar met de kerstdagen?

Kerstavond vier ik bij mijn peter, tante en neefje en kerstdag vier ik met de rest van de familie bij meme. Gezellig!

Wat doe jij met de kerstdagen? Laat het vooral even weten! 🙂

Liefs

Birgit x

7 thoughts on “Blogmas #5: The Christmas Tag

Geef een reactie

