Blogmas #11: Mijn 4 favoriete kerstfilms

Kerstavond maken we er een traditie van om gezellig met de hele familie een kerstfilm te bekijken. Bij voorkeur met een kop dampende chocolademelk installeren we ons in de zetel onder een warm dekentje. Vandaag delen ik met jullie onze vijf filmtoppers.

Home Alone

home alone 2

Een van de kerstklassiekers die elk jaar terug van de plank wordt gehaald. Zelfs na hem 6 keer gezien te hebben blijft hij goed. Home Alone is een familie-komedie, maar dan zonder familie. De achtjarige Kevin wordt per ongeluk alleen thuis achtergelaten wanneer de familie op kerstvakantie vertrekt. In het begin is het dolle pret, maar dan moet hij plots het huis beschermen tegen twee inbrekers. Het leuke van deze film is dat echt iedereen hem goed vind. Gaande van mijn kleine neefje tot mijn opa. Als kind droomde ik trouwens ook van zo’n anti-inbraaksysteem.

Home Alone 2

homealone2

Na het verpletterende succes van de eerste film kon een tweede natuurlijk niet achterblijven. In de tweede film zit er echter meer actie naar mijn gevoel. Waar hij in de eerste letterlijk Home Alone is, belandt hij deze keer in New York. Zijn familie is onderweg naar Miami, maar Kevin neemt het verkeerde vliegtuig en landt in New York. Na wat rondzwerven in de stad en het boeken van een hotelkamer, botst hij op de welbekende dieven. Die lokt hij naar het huis van zijn oom en tante dat hij helemaal ombouwt tot een grote boobytrap.

De derde film heb ik nooit gezien trouwens. Ik vind hem toch niet helemaal compleet zonder de originele Kevin (kan die naam nooit onthouden, haha).

Elf

elf

Je bent ervoor of niet, maar Will Ferrell blijft een van mijn alltime favorieten! Buddy belandde als kind per ongeluk op de noordpool. Hij groeit op tussen de elfjes van de kerstman, tot hij te groot wordt en noodgedwongen moet terugkeren naar New York. Hij weet echter niets van het normale leven, dus zijn terugkeer verloopt niet vlotjes. Gelukkig krijgt hij een baan in een groot warenhuis, waar hij verliefd wordt op de mooie Jovie. Er is maar een probleem.. Jovie houdt niet van Kerst.

Van de vier kerstfilms is Elf mijn grote favoriet. Het is een mooi, grappig verhaal dat een lach op je gezicht tovert. Naast Home Alone dé perfecte familiefilm.

Love Actually

loveactually

Sommige mensen zullen dit niet zien als een kerstfilm, maar voor mij is hij er onlosmakelijk mee verbonden. De film speelt zich dan ook af enkele weken voor Kerstmis in Londen. Een heerlijk, romantische komedie met o.a. Hugh Grant, Emma Thompson, Colin Firth, Alan Rickman, Laura Linney, Liam Neeson en Keira Knightley.

Voor de liefhebbers van een luchtige, romantische komedie is dit een aanrader!

Deze films staan trouwens nog op mijn lijstje:

♥ The Grinch (Nog nooit gezien, nee. Schande!)

♥ A Christmas Carol

♥ The Holiday

Wat zijn jouw favoriete kerstfilms? Laat het vooral even weten!

Liefs

Birgit x

5 thoughts on “Blogmas #11: Mijn 4 favoriete kerstfilms

Geef een reactie

