Blogmas #12: 3 mini Kerst DIY’s

DSC_0794

Hallo, allemaal! Een nieuwe vrijdag met een nieuwe DIY. Vandaag deel ik met jullie 3 kleine, snelle, leuke projectjes om je huis of kamer helemaal in de kerstsfeer onder te dompelen, zonder dat je daarvoor je bankrekening moet plunderen. Kijk je mee?

DIY Sneeuw dennenappels

DSC_0366 DSC_0359DSC_0365

In de Blokker kocht ik deze mega dennenappels en een bus spuitsneeuw. Je kan natuurlijk ook je dennenappels gaan rapen in het bos. Scheelt een stuk in je budget.

DSC_0368

Sprayen maar..

DSC_0370

Zorg ervoor dat je werkt in een goed geventileerde ruimte en dat je ze voldoende tijd geeft om te drogen.

Het is ook een leuk idee om je dennenappels te bespuiten met lijm en er dan glitter over te strooien.

DSC_0371

Ik besloot tegelijk mijn boom ook van een laagje spuitsneeuw te voorzien.

DIY Theelichtje

diy

Voor deze DIY gebruikte ik nepsneeuw, een bokaaltje en Mod Podge. Lijm je bokaaltje in met Mod Podge en strooi er de nepsneeuw over. Achteraf gezien had ik deze ook met spuitsneeuw kunnen doen, maar die had ik toen nog niet in huis. Een alternatief dus voor de mensen die zonder zitten.

DSC_0710

DIY Mini Kartonnen kerstboom

DSC_0757

Men neme een stuk karton en tekent er twee kerstbomen op. De tekentalentjes onder ons kunnen dit uit de vrije hand doen. Ben je niet zo gezegend dan kun je altijd een sjabloon printen.

DSC_0764 DSC_0772

Vervolgens knip je ze uit..

DSC_0778

Potloodlijntjes weggommen.

DSC_0781 DSC_0785

Je tekent twee groeven. Bij de ene aan de bovenkant en bij de andere aan de onderkant. Die knip je vervolgens uit.

DSC_0797

En dan gewoon in mekaar schuiven en je mini kerstboom is klaar.

DSC_0792

Het leuke met deze is dat je kan variëren in vorm en grootte. Alles kan en alles mag. Je kan ze zelfs van een kleurtje voorzien of kleine decoraties erop tekenen.

Hopelijk vond je het leuk om te zien en heb ik je wat kunnen inspireren met mijn DIY.

Liefs

Birgit x

6 thoughts on “Blogmas #12: 3 mini Kerst DIY’s

Geef een reactie

